محمدرضا ریاضی، پژوهشگر هنر، درگذشت + علت مرگ سریال انیمیشن «زوزو و دوستان» روی آنتن شبکه پویا + زمان پخش سریال «یانگوم» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش رئیس سازمان صداوسیما: محور‌های مناظرات به‌گونه‌ای طراحی شده است که امکان ورود به حواشی به حداقل برسد تمدید مهلت ششمین دوسالانه «کارتون کتاب» برنامه‌های تلویزیون برای عید سعید قربان + زمان پخش بازگشت «رخساره» با قطعات خاطره‌انگیز به تالار وحدت جوایز برگزیدگان انسی ۲۰۲۴ اهدا شد جزئیات تازه‌ترین پروژه «علی‌اکبر شکارچی»، استاد موسیقی در فضای مجازی «تاجی» به پایان خط رسید | روایت یک تصمیم سخت درگذشت «صدرا روحانی»، شاعر پیشکسوت، در سکوت خبری ماجرای شکایت صدا و سیما از «عادل فردوسی‌پور» + عکس آمار فروش فیلم‌های روی پرده سینما (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) آخرین اخبار از سریال «سلمان فارسی» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ مرد تیغ و ابریشم | یادی از نرسی گرگیا، بازیگری که اگر زنده بود امروز ۸۶ سالگی اش را جشن می‌گرفت
سرخط خبرها

گیشه سینما‌های خراسان رضوی همچنان در تسخیر «مست عشق»

  • کد خبر: ۲۳۰۵۶۲
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳
گیشه سینما‌های خراسان رضوی همچنان در تسخیر «مست عشق»
میزان فروش فیلم‌های اکران شده در سینما‌های خراسان رضوی در اردیبهشت ماه چقدر بوده است؟

شکیبا افخمی راد | شهرآرانیوز؛ سینما‌های خراسان رضوی در ماه اردیبهشت روز‌های خوب و پرمخاطبی را پشت سر گذاشتند. براساس آمار سایت سمفا، در این ماه ۳۷۵ هزارو ۵۲۵ مخاطب به تماشای ۱۲ فیلم روی پرده نشستند و فروش ۱۹ میلیاردو ۵۴۱ میلیون تومانی را برای گیشه استان رقم زدند. این میزان فروش حدود ۵ میلیارد تومان بیشتر از فروش سینما‌های استان در فروردین امسال است که مهم‌ترین دلیل آن را می‌توان آغاز اکران فیلم سینمایی «مست عشق»، جدیدترین ساخته حسن فتحی دانست؛ فیلمی که همه معادلات اکران را به هم زد و رقیب اصلی فیلم‌های کمدی شد. ما در این گزارش جزئیات بیشتری را درباره میزان فروش «مست عشق» و دیگر فیلم‌های اکران شده در سینما‌های استان بررسی کرده ایم که در ادامه می‌خوانید.

صدرنشینی «مست عشق»

فیلم «مست عشق» از ۵ اردیبهشت روی پرده سینما‌های کشور رفت و از همان ساعات آغاز بلیت فروشی توانست مخاطبان زیادی را با خود همراه کند. بی شک یکی از دلایل این استقبال را می‌توان بازی شهاب حسینی و پارسا پیروزفر در فیلم دانست؛ دو بازیگری که طرف داران بسیاری دارند و برای اولین بار در «مست عشق» مقابل هم نقش آفرینی می‌کنند.

علاوه بر این موضوع، حضور بازیگران مطرح ترکیه در فیلم، روایت داستان جذاب شمس و مولانا و همچنین کارگردانی حسن فتحی که ساخت سریال‌های پرمخاطبی، چون «مدار صفر درجه»، «شهرزاد» و «جیران» را در کارنامه دارد، باعث شد تا بسیاری از مردم مشتاق دیدن «مست عشق» شوند. این فیلم در ماه اردیبهشت توانست با فروش ۸ میلیارد تومانی در سینما‌های استان، فیلم‌های کمدی «تمساح خونی» و «سال گربه» را پشت سر بگذارد و صدرنشین جدول فروش شود.

شکست اولین ساخته جواد عزتی

فیلم «تمساح خونی» اولین ساخته جواد عزتی که بسیاری افراد پیش بینی می‌کردند عنوان پرفروش‌ترین اثر سال را از آن خود کند، در دومین ماه بهار با کاهش فروش ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی نسبت به ماه فروردین صدر جدول را واگذار و به رتبه دوم سقوط کرد. این فیلم که از آثار اکران نوروزی سینما‌ها محسوب می‌شود، در فضای کمدی اکشن ساخته شده و از حضور بازیگرانی مطرح مانند جواد عزتی، سعیدآقاخانی و الناز حبیبی بهره گرفته است. ازاین رو، انتظار می‌رفت روند فروش «تمساح خونی» به این زودی‌ها کاهشی نشود.

روند ثابت فروش «سال گربه»

«سال گربه» به کارگردانی مصطفی تقی زاده نزدیک‌ترین رقیب «تمساح خونی» است. این فیلم کمدی با بازی بهرام افشاری و سارا بهرامی از ۲۲ فروردین اکرانش را در سینما‌های کشور آغاز کرد و در پایان همان ماه بعد از گذشت فقط ۱۰ روز از اکرانش، در رتبه سوم جدول جای گرفت. «سال گربه» در ماه اردیبهشت هم تقریبا همان روندی را که شروع کرده بود، ادامه داد و مانند «تمساح خونی» با کاهش فروش عجیبی روبه رو نشد. فیلم تقی زاده در دومین ماه فصل بهار با همراه کردن نزدیک به ۷۰ هزار مخاطب توانست جایگاهش را در رتبه سوم تثبیت کند.

کاهش فروش «بی بدن»

«بی بدن» ساخته مرتضی علیزاده، فیلم ساز مشهدی که در ماه فروردین عنوان پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی اکران را از آن خود کرده و در رتبه دوم جدول جای گرفته بود، در پایان اردیبهشت با آغاز اکران «مست عشق» این عنوان را از دست داد و با دو پله سقوط در جایگاه چهارم جدول فروش استان جای گرفت. «بی بدن» که روایتگر داستانی ملتهب و اجتماعی است و از حضور بازیگرانی مثل الناز شاکردوست، نوید پورفرج، پژمان جمشیدی و سروش صحت بهره گرفته است، در ماهی که گذشت، حدود ۳۰ هزار مخاطب را 
با خود همراه کرد.

استقبال از «آسمان غرب»

فیلم «آسمان غرب» در گیشه اردیبهشت ماه سینما‌ها با افزایش فروش چشمگیر رو به رو شده است. این فیلم که دلاوری‌های شهید علی اکبر شیرودی را به تصویر می‌کشد، در ماه فروردین با فروش ۳۰۷ میلیون تومانی در میان آثار شکست خورده اکران نوروزی قرار گرفته بود، اما در دومین ماه فصل بهار توانست با جذب مخاطبان بیشتر، فروشش را به ۸۰۰ میلیون تومان برساند. «آسمان غرب» با بازی میلاد کی مرام و آرمین رحیمیان در ماهی که گذشت در رتبه پنجم جدول قرار گرفت.

فروش نه چندان خوب دیگر آثار نوروزی

«ایلیا، جست وجوی قهرمان» ساخته سیدعلی موسوی نژاد، هنرمند مشهدی که از آثار نوروزی اکران سینماهاست، در ماه اردیبهشت با افزایش فروش ۷۲ میلیون تومانی نسبت به ماه فروردین روبه رو شد، اما به دلیل فروش بهتر «آسمان غرب»، رتبه پنجمش را واگذار کرد و با یک پله سقوط در جایگاه ششم جدول فروش اردیبهشت قرار گرفت.

«آپاراتچی»، «نوروز» و «پرویزخان» دیگر فیلم‌های نوروزی سینما‌ها هستند که در دومین ماه بهار هم همچنان اکرانشان ادامه داشت. «آپاراتچی» فروشش نسبت به ماه فروردین نصف شده و با سه پله سقوط، رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است. فیلم کودک ونوجوان «نوروز» با بازی علی نصیریان هم جایگاه نهم را از آن خود کرده و «پرویزخان» با بازی پورصمیمی که اکران آنلاینش نیز شروع شده، در رتبه دوازدهم یعنی آخرین رتبه جدول قرار گرفته است.

شروع ضعیف ۳ فیلم جدید

علاوه بر «مست عشق»، فیلم‌های «قلهک»، «نیلگون» و «تاوان» هم اکرانشان در اردیبهشت ماه آغاز شد؛ فیلم‌هایی که شروع موفقی نداشتند و به نظر نمی‌رسد بتوانند اتفاق ویژه‌ای را در گیشه رقم بزنند. فیلم کمدی «قلهک» به کارگردانی مصطفی شایسته با فروش ۱۲۴ میلیون تومانی موفق‌تر از دو فیلم دیگر بوده و در رتبه هشتم قرار گرفته است، اما «نیلگون» ساخته حسین سهیلی زاده با بازی میترا حجار و محمدرضا فروتن و «تاوان» به کارگردانی رامین سهراب که اولین تولید مشترک سینمای ایران و فنلاند محسوب می‌شود، در مجموع باهم حدود هزار مخاطب را جذب کرده اند و به ترتیب در رتبه‌های دهم و یازدهم قرار گرفته اند.

گیشه سینما‌های استان در تسخیر شمس و مولانا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->